Σκηνοθεσία: Craig R. Baxley, Michael W. Watkins
Χώρα: ΗΠΑ
Release: 2006
Runtime: 3x90 mins
Ξεκινάμε βλέποντας μια παράνομην συναλλαγήν. Ενοπλοι τύποι, φάτσες φυλακόβιες, αγχος και τσίτα. Βαλίτσες ανοίγουν, κοιτάνε ολοι τα περιεχόμενα, βλέπουμε και μείς οι άμοιροι, και εκεί που περιμένεις να δείς βαλίτσα με μετρητά δυσκόλως ανιχνεύσιμων τραπεζογραμματίων, βλέπεις ενα κλειδί απο μοτέλ!!!
Κλειδί ασφαλείας. Ανοίγει πόρτες σε αλλες διαστάσεις, κονσέρβες, κεφάλια, και λοιπά τιμαλφή. |
Ο νεαρός μάρτυρ, εντέλει πεφτει θυμα, βρίσκει τον Τζώ Μίλλερ, και του φορτώνει το κλειδίον. Πάρτο -του λέει- ανοίγει όλες τις πόρτες. Το παίρνει ο άλλος, νομίζοντας οτι θα εξασφαλίσει προαγωγές και γκόμενες, και τσάκ, το δοκιμάζει σε κάποια φάση.
Το κλειδί, απαξ και το χρησιμοποιήσεις σε οποιαδήποτε πόρτα με κλειδαριά, σε πάει σε ενα δωμάτιο μοτέλ, στη μεση της ερήμου ξερω γω.
Σάνσάην Μωτέλ. 4309 κλίκ απο οπουδήποτε. Κάναμε και απεντόμωση. Ελάτε. |
Εκτός και αν του πείς με πειστική και στεντόρια φωνή το πού θες να πας! Δείτε την πρώτη επαφή με το δωμάτιο:
Ο Πάρτνερ του Μπατσούλι πετένη μυστηριωδώς, ο μπατσούλις για διάφορους λόγους που θα ιδείτε, θεωρείται ένοχος για το φόνο του, και η κορούλα, κατα λάθος, μπαίνει στο δωμάτιο του μοτέλ, και εξαφανίζεται, γιατι απαξ και μπείς, οτι και να πειράξεις και να του αλλαξεις θέση, οταν ξαναμπείς, έχει γίνει reset, και είναι ξανα στη θέση του. Οποτε οταν ο μπατσούλις ξαναμπαίνει να την κυνηγήσει, το κορίτσι λείπει. Πούντο? Ε?
Οκ, οπότε εχω αλλο ενα δωμάτιο στο σπίτι... Αν το πάρει χαμπάρι η πολεοδομία, τί σκατά τους λέω? |
Πρόκειται για μεταφυσικόν Θρίλερ Μεγάλης Ολκής. Φανταστείτε ας πουμε το εξής: Ελβετός λογιστης εχει απο σπόντα στην κατοχή του μυστικά εγγραφα κατασκοπειας το 1965. Και τον κυνηγάει η Καγκεμπέ, η Σηαηέη, η Εμαηφάηβ, Η Στάζι, Η Μοσάντ, και ενας τούρκος που θελει να πληρωθεί για τα χτεσινά Κεμπαπ. Ο Λογιστής λοιπον δεν εχει δεσμους με κανεναν τους, δέν ξερει ποιον να εμπιστευθεί, κινδυνευει μόνιμα (ο Τούρκος ας πουμε κρατάει και μπαλντά), και εχει χάσει και το χαρτοφύλακά του.
Βάλτε στο όλο περιβάλλον κατασκοπείας τώρα και κάτι περίεργα αντικείμενα, με δυνάμεις περίεργες. Ενα εισητήριο λεοφωρείου ας πούμε που απαξ και ακουμπήσει κάποιον τον στέλνει ιπτάμμενο στο δγιαόλου τογκόλο, ή ενα ρολόι, που βράζει αυγό σε 30 δευτερόλεπτα, ή ενα στυλό που προκαλεί ηλεκτροπληξίες, μια χτένα που σταματάει το χρόνο, και έχετε το στόρι. Ο Μπατσούλις, προσπαθεί να βγάλει άκρη απο κάτι και που δέν ξέρει, και δέν του λεει και κανεις τίποτα, ενόσω προσπαθεί απεγνωσμένα να βρεί τρόπο να επαναφέρει την κόρη του στην πραγματικότητα.
Μπλέξιμο Ομηρικών διαστάσεων, περιπέτεια Τολκινικού μεγέθους, και Θριλεριά που θα ζήλευε ο Τζών Λε καρρέ. Εδώ, δέν σε απασχολεί τόσο η ατμόσφαιρα, δέν ειναι τρόμου, η οποία παρόλα αυτά ειναι πολύ καλή, ούτε καν οι ερμηνείες, που επίσης είναι καλές, αλλα υπάρχουν μονο για να προωθούν την υπόθεση. Αυτή η τελευταία είναι αυτό που σε απασχολεί, σαν σε ένα πολύ καλό θρίλερ κατασκοπείας. Το μπέρδεμα, το οτι κανεις δεν μπορει να εμπιστευθεί κανέναν, το οτι οποιο νέο προσωπο βλέπεις δέν ξέρεις τι σκοπους εχει τελικά, οι μεταπτώσεις των χαρακτήρων, οι διαρκείς αλλαγές στρατοπέδων και πάλι ανευ εμπιστοσύνης, και γενικά -το ξαναλέω- όλα αυτά που συνθέτουν ενα πολύ καλο κατασκοπικό Θρίλερ.
Ερχονται κάτι στιγμές, που λές ευτυχώς που μερικοί ακόμα θέλουν και κάνουν μίνι σειρές, 6 επεισοδίων ας πούμε, και καταφέρνουν έτσι να σου λένε μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος, που ειναι και σαφής και ευκρινής, και δέν τραβάνε το στόρι απο τα μαλλια, για να φτάσουν τα 24 επεισόδια τη σεζόν, σε 7 σεζόν.
Αυτά, σε αφήνουν λίγο θέλοντας να μπορούσες να δείς και άλλο, αλλα είναι τόσο συγκροτημένα και καλογυρισμένα, που μπορεις να τα ξαναδείς και να τα ξαναδείς, ως μια πολύ μεγάλη ταινία, (270 λεπτών στη συγκεκριμένη).
Σαφείς χαρακτήρες εδώ, χωρίς όμως να αναλύονται τόσο, το θέμα μας είναι η υπόθεση και όχι τα σώψυχά τους. Τα βλέπουμε μόνο όσο πρέπει για να αναπτυχθεί η υπόθεση.
Μπλέκονται σε κάποια στιγμή, και μυστικές συνομωταξίες οπαδών, υπέρ και κατά, καμπάλ, διάφοροι που δέν ξερουν τί θέλουν και δέν θα ησυχάσουν μεχρι να το αποκτήσουν, και δένει το γλυκό ωσαν με σιρόπι με ενα φλιτζάνι νερό και 23 ζάχαρη.
Και ερωτικό ενδιαφέρον υπάρχει, (χήρος είναι ο μπατσούλις) αλλα και αυτό με τη σειρά του, δέν έρχεται ποτέ μπροστά, αλλα οπως ολα τα σχετικά, μενει στο φόντο της δράσης και της προώθησής της.Κάνε την αδιάφορη...μας κοιτάνε. Μολις φύγει ο φωτογράφος φασωνόμαστε. |
Ουφ... τέρμα. Δέν εχω κάτι άλλο, ό,τι άλλο και να πώ θα είναι αναμάσημα του πόσο γαμάτο θρίλερ είναι αυτό το διαμάντι. ΔΕΙΤΕ ΤΟ.
ΤΩΡΑ.
ΑΝΤΕ.
Ακόμα?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου