Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Don't Blink (2014)

Σκηνοθέτης: Travis Oates
Συγγραφλεας: Travis Oates
Χώρα: ΗΠΑ
Budget: Τα ρέστα απο τον καφέ, σύν τα ψιλά για το τρόλλεϊ
Release: 2014
Runtime: 92 min

Don't Blink, the Doctor is coming.

Παρέα 10 ατόμων, ναί δέκα. Δέν ειναι η συνηθισμένη παρέα των πέντε με την σεμνή, την ξέκωλη, τον αθληταρά γαμίκουλα της ξέκωλης, τον διαβασμενο που θελει να πηδήξει τη σεμνη και τον μαλάκα. Είναι δέκα, είναι διαφόρων κοινωνικών τάξεων, και προδιαθέσεων, και δέν εχουν σχεδόν καμμια απολύτως συνάφεια μεταξύ τους.
Είμαστε δγιόοο, είμαστε τρείιιις, ειμαστε χιούλιοι δεκατρείιιις...
Οπως πηγαίνουν για σουκού στο δάσος (πού αλλού?) αλλα σε ξενοδοχείο!!! Οχι σε καμπινα ξύλινη με ξυλοσομπα και αγνωστη πηγή ηλεκτρικού ρεύματος αφου ειναι στη μέση του πουθενώς. Αλλα ξύλινο ξενοδοχείο. Κάτι σαν Bed and Breakfast ας πούμε. Φτάνοντας εκεί, το βρίσκουν εγκατελλειμένο. Παντελώς. Αρχίζουν να ψάχνουν ρεσεψιονίστ, να δουν αν πέρασε η κράτηση που κάμανε απο τα ιντερνετς, αλλα βλέπουν οτι είναι οντως ΤΕΛΕΙΩΣ αδειο.
Σα να λέμε κλειδιά πανω στη μίζα, πιάτα με ζεστό φαί απλωμένα, βρύσες τρέχουν, τσαγιέρα πανω σε φωτιά αναμμένη κλπ.
Αν ειναι Περιέ μετακομίζω εδώ.
Εκτόπλασμα ντήζελ Γέμισέ το.
Το ξυλοδοχείο αυτό ειναι στη μέση του νόουγουέαρ, μπετζίνα δέν εχουν καθότι περιέργως δέν συνάντησαν γέρο στο βενζινάδικο να τους πεί να μην πάνε εκει, γιατι δέν θα εβγαινε το σενάριο. Οπότε τώρα δέν εχουν μπετζίνα σταγόνα, και ενώ το μαγαζί εχει αντλία, δέν εχουν την δυνατότητα να την ανοιξουν για να βάλουν. (Ανοίγει με κλειδί, απ οτι λεει ο ένας που διατείνεται οτι έχει συγγενή γέρο σε βενζινάδικο που προειδοποιεί πιτσιρικάδες να μην πανε "εκεί").
Ok, αρχίζουν λοιπόν να ψάχνουν τριγύρω μπας και βρούν καναν υπεύθυνο, καναν πελάτη, καμμια καθαρίστρια, κανα Βιετκόνγκ, οποιον νάναι ρε παιδάκι μου.
Και τότε ΤΣΑΑΑΑΑΑΚ, εξαφανίζεται μια απο την παρέα.
Μην την είδατε? μην την απαντήσατε? Ο γκομενος την ψάχνει, την ψάχνουν και οι αλλοι, και ΤΣΑΑΑΑΑΚ, εξαφανίζεται και αλλος ενας!!!
Ε, τί να κάνουν? Το προφανές. Κάθονται ΜΕΣΑ στο ξενοδοχείο και περιμένουν.
Και φυσικά το νταβαντούρι συνεχίζεται...

Don't breathe, don't move, don't even Blink.
Οι φανατικοί, αλλα και οι απλοί θεατές του Doctor Who, διακρίνουν κάτι που δέν τους αρέσει ιδιαιτέρως. Εξαφανίσεις ατόμων, μαζί με την λέξη Blink, παραπέμπει ευθέως στον ήρωά τους, και οι προσπάθειες καπηλεύσεως του καλού ονόματος του Δόκτωρα, δέν αντιμετωπίζονται ελαφρά τη καρδία.
Δέν είμαι Anorak που λένε οι κουτόφραγκοι ούτε προσπαθώ να πουλήσω μούρη με ατελείωτη παράθεση γνώσεων μπας και πετύχω καμμια καμμένη και μου κάτσει, οπότε δέν κανω τον κόπο να ψάξω και να παραθέσω νούμερο σεζόν και επεισοδίου και τέτοια.
Ομως το Blink, ήτο επεισόδιο του Doctor Who επι εποχής David Tennant, και το θυμάμαι γιατι θεωρούσα οτι είναι κρίμα που δέν ηταν ολοκληρωμένη ταινία. Ναί! Τόσο καλό.
Εκει εξαφανιζόσουν μυστηριωδώς, courtesy of κάτι αγαλμάτων Αγγέλων, που κινούνταν και σε αρπάγανε οσο δέν τα κοίταζες.
Εδώ βέβαια, δεν εχουν το ίδιο πράμα, δέν υπάρχουν αγάλματα και τέτοια! Δέν υπάρχει τίποτα. Εκτός απο κάτι κενά επικών διαστάσεων. Σεναριακά και σκηνοθετικά κενά.

Δώκε βάσις στην πενιά...
Είσαι κεί και μολις εξαφανίζεται η γκόμενά σου. Ενω το μέρος δεν εχει ψυχή, με , οπως προείπα, ανοιχτές βρύσες και φαγιά στη φωτιά. λες και εξαφανιστηκαν ολοι ΜΟΛΙΣ πριν φτάσουν οι δικοί μας. Το ολο γεγονός οι δικοί μας δέκα το περνάνε με μια ελαφρά περιέργεια αλλα τίποτα παραπάνω.  Ελαφρά μονο.
Εξαφανίζεται η γκόμενά σου τώρα. Και η αντίδραση είναι σα να λεμε: "Α... εξαφανίστηκε... Χμμμ... να ψάξουμε να τη βρούμε λέτε η να μαζέψουμε καφκαλήθρες?"
Ενας εκ της παρέας στην αρχή, βρίσκει τα κλειδιά στη μίζα ενός αυτοκινητου και του φαίνεται περιεργο επειδή ειναι σε θέση αναμμένης μηχανής, οπου προφανως δούλευε μεχρι να τελειώσει η βενζινη. Το θεμα ειναι οτι ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΝ οτι υπάρχουν αλλα αμαξια εκει πέρα, γιατι δέν εχουμε δει κανα γενικο πλάνο. Αν δε μυρίσεις τα νύχια σου δηλαδή, δέ...
Προχωρούμε. Εξαφανίζεται και ο γκομενος μιας αλληνής.
Aποφασίζουν να ρουφήξουν την μπετζίνα απο τα αλλα αμάξια, (ειναι καμμια δεκαριά τελικα) να βαλουν σε ενα δικο τους και να την κάμουν με ελαφρά. Αυτός που το αναλαμβανει υπολογίζει οτι μπορει να μαζέψει κάπου 2,5 γαλόνια. Δηλαδή περίπου 10 λιτρα. Γιατι τόσα μονο? Απαντηση δέν πηρα ποτέ, όπως ακομα αναρωτιέμαι γιατι το εγχείρημα ξεκίνησε αλλα δέν τελείωσε ποτέ.
Επειδή η αντίδραση είναι η εξής: ΟΧΙ πάμε να φύγουμε τρέχοντας εστω και με τα πόδια, γιατι οσο καθόμαστε μειωνόμαστε, αλλα "Ας κάτσουμε να περάσουμε ΌΛΟ το βράδυ εδώ, γιατι οτι επηρεάζει το ξενοδοχείο και εξαφανίζει κόσμο ΙΣΩΣ επηρεάζει ολη την περιοχή οπότε δέν σωνόμαστε". Ε. λές, δεν θελουν να φύγουν γιατι μια γκομενα και ενας γκομενος χαθήκανε, οποτε οι σύντροφοί τους θέλουν να κάτσουν εκεί να τους ψάξουν. Λογικο το βρίσκω.
Επόμενο πλάνο:
WTF??? Θα ξεκουνηθείτε ρε κωλοπαίδια?
Αποφασίζουν να κάτσυν σε ερημο ξενοδοχείο λεμε ε? και ΚΑΝΕΝΑΣ δέν σκέφτεται να ψάξει να βρεί το κλειδι που ανοιγει την αντλία Βενζίνης μπας και φύγουν και σωθουν.
Απο κεί και πέρα...
Ο ενας εχει αναλάβει άτυπα την ηγεσία της ομάδος, αλλα ειναι σε επίπεδο δεκανέα ενώ χρειάζεται στρατηγός αλλα για κάποιο περιεργο λόγο οι αλλοι δέχονται την αποψή του, παρότι ΑΥΤΟΣ είναι που τους επεισε να μείνουν εκει και να εξαφανίζονται ενας ένας.
Θα μου κάστεις μανάρι
μεχρι να εξαφανιστούμε?

ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ ΚΑΘΗΚΙΑ
Ένα ξεκωλάκι, μεσα σε μια σκηνή, ενω προηγουμένος εδινε το σώβρακό της στον συμπαίκτη της στο πόκερ, ανακαλύπτει το Θεό, επειδή βρήκε μια Βίβλο στη βιβλιοθήκη και αρχίζει να απαγγέλει Απ έξω χωρία της Καινής Διαθήκης.


Θα θε θκοτώθω πούθτη. Πέθ μου πώθ θα γλυτώθουμε.


Ενας άλλος βγάζει ενα οπλο που είχε μεσα στο αμάξι και αρχίζει και απειλεί θεούς και Δαίμονες λες και είναι στο ψυχροπολεμικο Βερολίνο το 65 και ψάχνουν κατασκόπους.



Ολα εκτυλισσονται μεσα σε ενα μονο βράδυ και ο τύπος που εχασε την γκομενά του, και η τύπισσα που έχασε τον γκομενό της, βρίσκουν τον καλύτερο τρόπο να θρηνήσουν τον χαμό των αγαπημένων τους (μερικές ώρες πρίν) και φασώνονται εν μέσω εξαφανίσεων όλου του κόσμου, γιατι όσο μιλάω, εσεις εξαφανίζεστε.

Περιττό να πουμε οτι εξαρχής σήμα το κινητό δέν εχει. Αναμενόμενον...

Aποτέλεσμα? Εχουμε ενα καλό θέμα, και ας μας θύμισε Doctor Who, δέν ηταν καρμπόν,  παρότι εχουμε να κανουμε με εξαφανίσεις.
Το σενάριο όμως ζέχνει. ΟΧΙ ΡΕ ΦΙΛΕ, δεν καθεσαι να το κουβεντιάσεις σε σκηνη 7 λεπτών, και να κανεις ψηφοφορία οταν ήδη εχουν εξαφανιστεί τρείς φίλοι σου.
Γενικά η δράση, σου θυμίζει παρέα πρεζονιών με αντιστοιχους ρυθμούς. Ολα γίνονται νωχελικά και αραλίδικα, λές και δέν ανυζηχεί κανεις, με κάτι μονο ξεσπάσματα φόβου οταν κάποιος όντως εξαφανίζεται. μετά απ ότι φαίνεται το ξεχνάνε, αρχίζουν και λένε τα δικά τους πηδιούνται κλπ!
Αγωνία μηδέν, παρότι το θέμα προσφέρεται.
Ο σκηνοθέτης καλός εικαστικά παρότι τίποτα το ιδιαίτερο, αλλα με σωστά πλάνα, γωνίες εικαστικο ρυθμό κλπ. Απο διδασκαλία ηθοποιών όμως, χειρότερος και απο το Γούντυ Άλλεν. Τους εχει αφήσει και αλωνίζουνε μόνοι τους και να παίζουν οπως θέλουν, αλλα αντιθέτως απο το Γούντυ Άλλεν που προσαρμόζει τις ταινίες του σε αυτό ακριβως το γεγονός, εδώ εχουμε ενα έργο τρόμου, και αν δέν υπάρχει ερμηνευτική συνάφεια, τό χασες το κορμί πατριώτη. Μπλίνκ και εξαφανίστηκε.

Ναι. Βυζγιά. Οχι ακριβώς, μόνο κατι κωλομερια βλέπουμε, και αυτά απο 1 δευτερόλεπτο το καθένα. Δέν ξερω γιατί, ίσως προσπαθούσε ο παραγωγός να περάσει την ταινια για κατάλληλη, πράγμα που μάλλον πρέπει να το πέτυχε, καθότι ούτε βυζγιά υπάρχουν, ούτε αίμα, ούτε καμμια περιπτωση να τρομάξεις απο οτιδήποτε. Απο την παράλλη όμως τα κωλομέρια που βλέπουμε απο ένα δευτερόλεπτο τη φορά είναι αντρικά, οπότε μπορούμε και αν θέλουμε να αμφισβητήσουμε και τον ανδρισμό του Σκηνοθέτη. Εμείς στο Ηorror Bar, δέν τα κάνουμε αυτά βέβαια, γιατι πιστέυουμε στην Δημοκρατία, στον Αυτοπροσδιορισμό, την Ελευθερία, το Τζίν τόνικ και το Γκιούλμπασι.
κώλος < κώλον,  Ουσιαστικό,  κώλος αρσενικό,   Ο πισινός, τα οπίσθια, οι γλουτοί.
Άν σε αυτή τη σκηνή πάντως βλέπαμε βυζγιά, αυτηνής εδώ θάτανε. Της Fiona Gubelmann


Λε ταμπακιέρ. Καλή ιδέα, καλό θέμα, είχε όλα τα εχέγγυα να γίνει μια καλή ταινία, αλλα η αισχρή σκηνοθεσία απο μεριάς διδασκαλίας Ηθοποιών, το αισχρό σενάριο απο πλευράς ελλείψεων, κενών δράσης, ηλιθιότητας διαλόγων, τραβήγματος της δράσης απο τα μαλλια, και τρελλής και άτοπης καθυστέρησης, σα να λέμε να σε κυνηγάει το τέρας και να κάνουν ψηφοφορία 6 λεπτά για το αν θα τρέξουν να φύγουν και μετά αλλη μια για να δουν προς τα πού θα τρέξουν, κατέστρεψε την ταινία ολοσχερώς. Δέν κανει ούτε για να την δείς χαλαρά το απόγευμα με μπυρίτσα. (δέν χαραμίζεις μεζέ κάν σε αυτήν την ταινία). Πολλοι απο σάς βέβαια θα διαφωνήσουν και θα τους αρέσει. Αλλα αυτό το καλό έχει η Δημοκρατία. Αλλιως ο Βαρουφάκης θα ήταν μοδέλο αντρικής μόδας.

4 σχόλια:

  1. Με τη θέαση του Brian Austin Green και μόνο μύρισε η μπη-μουβιά. Θα το βρω, έχω μια λατρεία για ταινιάκια τίγκα στα κενά, με ανάπτυξη χαρακτήρων βάθους νερόλακου!

    Για αντίστοιχο κάψιμο προτείνω το No-Tell Motel -αν δεν το έχετε δει. Κάθε ατάκα και καρφί στο φέρετρο της Σεναριογραφίας και σκηνοθεσία επιπέδου ΙΙΕΚ ΤΕΚΝΟΓΚΡΑΦΙΚΟ και κάτω! Θα έβαζα και λινκ από το αντίστοιχο άρθρο μου, αλλά θα παραήταν ξετσίπωτο promotion.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης, respect για την αναφορά στον Doctor. Και ψόφος στους Weeping Angels που μας φάγανε την Amy Pond και ξεμείναμε με το ξυλάγγουρο την Κάρλα...

      Διαγραφή
    2. Πλάκα πλάκα, το Blink είναι το μόνο επεισόδιο του Δόκτωρα που θυμαμαι τον τίτλο. Τόση εντύπωση! Και όντως σκεφτόμουνα οτι θα πρεπε να γίνει ταινία. Αλλα όχι τούτο δώ...
      Οσο για το ξετσίπωτο προμόσιων, μπή αουαρ Νγκέστ, εμείς οι ανωμαλιάρηδες αιματολάγνοι πρεπει να υποστηριζόμεθα μεταξύ μας, εξάλλου το να χέρι ρίχνει στ'άλλο και τα δυό σε (κάποιο) πρόσωπο. Φήλ Φρή.

      Διαγραφή
  2. Ε, να λοιπόν!

    https://frightdaynights.wordpress.com/2014/08/01/no-tell-motel/

    ΑπάντησηΔιαγραφή