Σκηνοθέτης: Shin'ya Tsukamoto
Συγγραφείς: Hisakatsu Kuroki, Shin'ya Tsukamoto
Χώρα: Nippon
Release: 2007
Runtime: 106 mins
Ωϊμέ... Ζώ εναν εφιάλτη, έχασα τα κλειδιά μου. Ας φωνάξω τον Nightmare Detective.
O "0" (Μηδέν, Ζήρω) Shin'ya Tsukamoto (ΣίινΓια Τσουκαμότο) , μιλάει με γκομενίτσα στο τηλέφωνο. Την πείθει να αυτοκτονήσουν ταυτόχρονα, συντονισμένα, και οι δυό μαζί.
CUT.
Ο Kyoichi 居位置, (Κιίτσι), Ryûhei Matsuda (Γιόχει Μάτσουντα), εμφανίζεται απο το πάτωμα του δωματίου ενός τύπου, του λεει οτι είναι παλιοκαθήκης και φεύγει αρνούμενος να τον βοηθήσει με το θεματάκι που χει με το φάντασμα της κόρης του που τον στοιχειώνει.
CUT
Η Keiko, 稽古 (Κέικο), hitomi, (χιτόμι), φρέσκια απο την Ασυνομική ακαδημία, φτάνει πρώτη μέρα στη δουλειά, με μίνι και τακουνάρα.
Πάμ' παρακάτου.
Παίζουν μερικές "αυτοκτονιες" στο Τόκυο. Το Αυτοκτονίες σε εισαγωγικά, καθότι είναι σαν το ανέκδοτο της χούντας.
-"Αυτοκτόνησε"
-"Σίγουρα?"
-"Ναί"
-"Μα με 17 μαχαιριές?.....Στην πλάτη?
Κατακρεουργημένα πτώματα εντός κλειδωμένων απο μέσα δωματίων. Η Αστυνομία ως συνήθως βαλτωμένη.
Η έρευνα οδηγεί στο να ζητηθεί η βοήθεια του προαναφερθέντα Kyoichi 居位置, (Κιίτσι), Ryûhei Matsuda (Γιόχει Μάτσουντα), o οποίος είναι Νδενδέκτιφ Εφιαλτώνανε.
Ητοι, Μπαίνει στα όνειρά σας, σας βρίσκει τα κλειδιά, τα φαντάσματα που σας τυραννάνε, τις ερινύες που σας περιτριγυρίζουν, τα βάζει με τα τέρατα, τα δγιαβόλια, τα τριβόλια και τα τελώνια που σας την πέφτουν, και ολα αυτά για μία Μαρς και ενα μίλκο.
Και αυτό επειδή ειναι Emo του κερατά, κομπλέ με αφέλεια ντουβρουτζά σε στύλο, μελανήμων έως σωβράκου, και αξυρισιά μηδενικής τριχοφυΐας.
-Ρε συ ζεί? -Ναι μωρε. Έτσι χέζουν οι Emo |
Του πετάει κανα μπούτι η μικρή όμως, σκαρδαμύσσει χαριτωμένα, και αποφασίζει να βοηθήσει.
Τα πράγματα όμως είναι Πολύ πιο πολύπλοκα και επικύνδυνα απ'όσο φαινόταν στην αρχή.
Λοιπόν, ο σκηνοθέτης.
Ο Shin'ya Tsukamoto, είναι απο τους πιο σημαντικούς, του J-Horror. Αλλα κάπως αβανγκαρντίστικα, και ενίοτε ημι-κουλτουριάρικα. Δεν ειναι και απο τους πλέον εύπεπτους ακομα και για αυτό το είδος.
Ακολουθεί δείγμα, τρέιλερ ταινίας του, του Bullet Ballet, που είναι ακριβώς οπως θα ήθελε, αντιπροσωπευτική του, και πιο νορμάλ απο τις πρώτες του που μάλλον παραείναι αβανγκαρντίστικες.
Το Nightmare Detective λοιπόν, ΔΕΝ είναι ακριβώς έτσι.
Εϊναι πολύ πιο ήπιο σε αβανγκαρντιλίκι, και πιο εύπεπτο. Και αυτό διοτι δέν ηταν οπως συνήθως, ουάνμανσόου, ήτοι, Σκηνοθέτης, συγγραφέας, παραγωγός, Διευθυντής φωτογραφίας, Οπερατέρ, μοντέρ και πρωταγωνιστής.
Αυτή τη φορά αφησε τη φωτογραφία και την παραγωγή απέξω.
Oπότε αφού η ταινία ητο κατα παραγγελίαν, την εκανε και αρκετά πιο "νορμάλ"
Αυτά, για όσους κατακρίνουν οτι η ταινία δεν ειναι Αφθέντικ Τσουκαμότο και είναι κάμποσοι. Aυτό όμως δέν σημαίνει οτι δέν ειναι καλή ταινία.
Τουναντίον.
Ξεπρνάμε το Emoϊλίκι του πρωταγωνιστού, που εμάς δεν μας λέει τίποτα, είναι μαλλον ηλίθιο κλισέ, αλλα για τους Ιαπωνες, και η εμφάνιση και η συμπεριφορά παραπέμπει σε κάτι το φαντασματικό, για να σου τονίσει το περίεργο της κατάστασή του, και να σε υποψιάσει για το απο που προέρχεται.
Η νεαρά hitomi, (ναί, έτσι γράφεται, όλο με πεζά) μαλλον δέν ειναι επιλογή του σκηνοθέτη, είναι J-pop τραγουδιάρα, και αυτό μαλλον την εφερε στην ταινία.
Ο "0" απο την αλλη, είναι ο ίδιος ο σκηνοθέτης, που τυχαίνει να είναι πολύ καλος και επιτυχημένος ηθοποιος, εχοντας κανει μάλλον μεγαλύτερη (ποσοτικά) καρριέρα ως τέτοιος απο την σκηνοθετική του. Με την διαφορά οτι δέν ξεκινησε απο ηθοποιός και μεταπήδησε στην σκηνοθεσία. Το ηθοποιηλίκι ακομα το βλέπει ως χόμπυ.
Η ταινία λοιπόν, χωρις να ειναι οτι πιο πρωτότυπο έχουμε δεί, ούτε τότε όταν βγήκε, καταφέρνει όπως πάντα το καταφέρνει ο ΣίινΓια, (οικειότης ε?) να εχει την κατάλληλη και μετρημένη ατμόσφαιρα. Αρκούντως σκοτεινή, αρκούντως απειλητική, σε κανει να συγχωρείς τα ενίοτε σφάλματα, σεναριακά ή αλλα. (ε, πάντα υπάρχουν)
Προχωρώντας στην ταινία, μπλέκεσαι, γιατι δέν καταλαβαίνεις αν θα πεταχτούν φαντάσματα, Η Σαμάρα, τέρατα με πλοκάμια, ή κανας Νίντζα που του κλέψαν το μπιφτέκι.
Σαπλάαααααϊς |
Ο Ρυθμός ειναι διαρκώς αυξανόμενος, η φωτογραφία εξαιρετική, και το φινάλε δεν σε απογοητεύει.
Λόγος για να το δείς, είναι μαλλον ο σκηνοθέτης, (για όποιον δέν τον ξέρει) που δέν εχει αυτά που έχουν γίνει έως και κλισέ πλεον στο Ιαπωνικό σινεμα τρόμου.
Ολες του οι ταινίες, ασχετα απο τις επιμέρους λεπτομέρειες, εχουν μια ατμόσφαιρα περιπέτειας-θρίλερ, πλήν πάντα σκοτεινού, που προσωπικά με κάνει να αναπηδώ χαρούμενος στο κέντρο του σαλονιού, και να περιμένω την ανταπάντηση του απο κάτω με το σκουπόξυλο στο ταβάνι.
Η Αφήγηση ειναι παντα το δυνατό του σημείο, και σε αυτό είναι μάστορας, αντίθετα με αλλους εως και γνωστότερους συμπατριώτες του που πέφτουν διαρκώς σε "καλλιτεχνικά" ατοπήματα.Το Nightmare Detective, ειναι κατα βάση ενα Film Noir, κομπλέ με αντιήρωα ντετέκτιβ, κλιμακούμενη πλοκή και διαπλοκή, ανατροπές καθ'οδόν, αίσθημα που παίζεται στον αέρα μεταξύ των πρωταγωνιστών, φόνους αθώων, ε, πετάς και διάφορα μεταφυσικά μεσα, και τελείωσες.
Emoυκλα, είσαι γαμάτος με τα αίματα. Θα σε σφάζω κάθε μερα να σε θαυμάζω. |
hitomi είπαμε. περι ορέξεως κολοκυθόπιττα, αλλα ως έχουμε υποχρέωσιν, παρότι στην ταινία δεν παίζει γκομενιλίκι η γυμνό, (εκτός σκηνης που εμφανίζεται ο "0" με τα σώβρακα, θα σας παραθέσουμε και τον προαναφερθέντα "0", και την hitomi σε χιτάκι, και λίγο σούσι έτσι για το ονόρε.
Καποτε ήμουνα πουλίιιιιιιιιιιι.... |
Εϊμαι η hitomi και είμαι κατά του σουτιέν. |
Itedakimasu |
Ανοιγόκλεινε στόμα σύ και μή σε νοιάζει, Το μαλλι να μη χαλάσει για να κόψουμε εισητήρια. |
Ο Τσουκαμότος είναι μεγάλος αλλά δεν έχει ξεπεράσει το ντεμπούτο του, (TETSUO), τα δύο πρώτα Τετσούο είναι πολύ δυνατά. Αλλες ταινίες του που έχω δει είναι κ αυτές καλές αλλά λίγο δύσκολες αν δεν είσαι φαν (Tokyo Fist, Bullet Ballet, Gemini), το Nightmare detective και το Τετσούο 3 δεν μπόρεσα να τα δω ολόκληρα, δε ξέρω αν φταίγαν οι ταινίες ή εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αυτόν μάλλον πρέπει να είσαι φάν έτσι κι αλλιως. Κατ εμέ, καλυτερα απ όλα του το Snake in June και Bullet Ballet, και "ευκολότερο" το Nightmare Detective. To Tetsuo είναι "ειδική" ταινια. Πειραματική για πειραματικο κοινο :p
Διαγραφή