Σκηνοθέτης: Kôji Shiraishi
Συγγραφέας: Kôji Shiraishi
Παίζουν: Mika Azuma, Horiken, Kôji Shiraishi, Kiyoshi Kurosawa, Shinobu Kuribayashi, και καναδυό αλλοι κολλητοί που ήρθαν τζαμπέ.
Χώρα: ΗΠΑ
Budget: ¥12,4 και τρείς καραμέλες. (Περίπου 1,2€)
Release: 2009
Runtime: 110 mins
Αναρωτιέστε τί σημαίνει Okaruto ε?
Τίποτα. Είναι απλά η Ιαπωνική προφορά του Occult.
Ένας εκ των τουριστών, έβγαλε εξάφνου μαχαίρι, σβέρκωσε δυο τουρίστριες, τις καθάρισε ωσάν να καθάριζε ζαργάνες για σουπίτσα, απομακρυνόμενος πέτυχε έναν τύπο που είχε παραλύσει από το φόβο του, τον έβαλε χάμου, του κανε την πλάτη κιμά, ωσάν για σουτζουκάκια, προχώρησε ακάθεκτος και ανενόχλητος στην άκρη ενός βράχου, κοίταξε τον μαινόμενο Ωκεανό από κάτω, και φούνταρε ωσάν φουντάρουμε βρώμικο από την παραλιακή όταν αισθανόμαστε την χοληστερίνη μας να ανεβαίνει.
Όλα τα προαναφερθέντα, τα συνέλαβε ο πενιχρός πλην τυχερός φακός της κάμερας της μιας εκ των τριών χαριεντιζόμενων τουριστριώνανε που αναφέρθηκαν στην αρχή.
Πτώμα δεν ευρέθη ποτέ, και παρότι η ταυτότητα του δράστη έγινε γνωστή, δεν βρέθηκε ουδέποτε κανένα στοιχείο, που να δικαιολογεί την πράξη του.
Φάστ Φόργουωρντ στο τώρα, το τρία χρόνια μετά.
Το κόκκινο κουμπί μου πανε να πατήσω για να γράψει? |
Συνεντεύξεις με τους συγγενείς των δύο θυμάτων, αποκαλύπτουν ότι και οι δύο κοπέλες, είχαν νιώσει μια ακατανίκητη επιθυμία να βρεθούν εκείνη την μέρα στον συγκεκριμένο τόπο, όπως και ο τραυματίας. Η μία έβλεπε το Μιγιογκασάκι στον ύπνο της, η άλλη το δε σε μια φωτογραφία την πρηγουμένη και την έπιασε τέτοια πρεμούρα που πήρε τον αρραβωνιάρη από το αυτί και νοίκιασαν αμάξι μέσα στη νύχτα και πήγανε, και ο τραυματίας, ο Ένο, ακόμα χειρότερα, μια βδομάδα πριν το συμβάν, άνοιξε την τηλεόραση και μια φωνή μέσα στα παράσιτα της εικόνας, τού πε να τσακιστεί να πάει!!!
Άμα ποθάνω θα σε στοιχειώσω σού'πα. Για πλάκα νόμιζες? |
Ο κος Ένο εντωμεταξύ, αποκαλύπτει το εξής:
"Το Τελώνιο" Νυστέρι σε πλάτη 2009. |
Ο Δράστης, όπως αποκαλύπτουν συνεντεύξεις με οικογένεια και φίλους, είχε παιδιόθεν κόλλημα με τα UFO, τα μεταφυσικά και τα δαιμονολογικά.
Στην αρχαία γλώσσα των Καονόρι: "Τέσσερα Σάμπα Σουσι Μάκι στο 8" |
Βάζουμε τώρα και στην εξίσωση, περίεργα ιερογλυφικά που είχε βρει ο ίδιος Kôji Shiraishi Κότζι Σιράϊσι, ή Σιράϊσι Κότζι, ή 白石晃士, σε κάποια ταξίδια του, την εξήγησή τους που δεν είναι καθόλου ευχάριστη, το γεγονός ότι και ο ίδιος έχει εμφανίσει κάποια σημάδια πάνω του, και το αποτέλεσμα ανατριχιάζει.
Η πλοκή αρχίζει και πλέκεται, πλοκή είναι, αυτό κάνουν οι πλοκές, πλέκονται.
Ένο Σαν. Επάγγελμα: Προσωρινός υπάλληλος θελημάτων Θεού. |
Μόνο που το έργο του κυρίου Ένο, δεν φαίνεται να είναι μια απλή δολοφονιούλα δυο ανήμπορων τουριστριών.
Είναι σιαγμένος για μεγάλα πράματα...
Ο Kôji Shiraishi Κότζι Σιράϊσι, ή Σιράϊσι Κότζι, ή 白石晃士, έχει σκηνοθετήσει, γράψει το σενάριο της ταινίας, έχει κάνει το μοντάζ, και είναι και κάμεραμάν, εκτός από όταν εμφανίζεται, όπου η κάμερα είναι τριποδιασμένη ή τραβάει πλάνα η βοηθός του.
Ουάν μάν σόου δηλαδή. Συγκεκριμένα αν κοιτάξει κανείς στο Full cast and Crew στο Imdb, θα δει αυτό: Αυτή που αναφέρεται ως βοηθός σκηνοθέτης και σκηνοθέτης second Unit, είναι αυτή που παίζει και αυτόν τον ρόλο. οπότε παίζει και να είναι και η γκόμενά του. Η Αδερφή του. Η γειτόνισσα. Ή η μόνη που πληρώθηκε. Ποιος ξέρει. Το θέμα είναι ότι η ταινία έχει γίνει εκ των ενόντων.
Πληροφορίες για ηθοποιούς ελάχιστες, και το μόνο που ξεχωρίζει, είναι το γκεσταριλίκι του Kiyoshi Kurosawa, σκηνοθέτη του The Cure, Pulse, και Tokyo Sonata, ως ο εαυτός του μεν, αλλά χομπίστας ερευνητής περιέργων ιερογλυφικών σε βράχια!!!
Special Effects: Ο Μαθιός με τον Πέντιουμ. |
Φωτισμοί δεν υπάρχουν. Όλα είναι γυρισμένα με φυσικό φως, είτε εσωτερικό είτε εξωτερικό.
Οι βασικοί βασικοί ρόλοι είναι δύο, του σκηνοθέτη που είναι ο πραγματικός σκηνοθέτης ουαν μαν σόου, και ο κος Ένο. Που παίζει να είναι και ο γκόμενος του. Ή ο Αδερφός του. Η Γείτονας. Ή ο μόνος που πληρώθηκε. Ποιος ξέρει. Το θέμα είναι οτι η ταινία έχει γίνει σχεδόν χωρίς έξοδα.
Από την άλλη είναι Mockumentary. Και όπως και σε ένα κανονικό ντοκυμανταίρ, συγχωρούνται οι τυχόν τεχνικές ατέλειες προς χαριν της αποκάλυψης και της είδησης.
Οπότε αν τα παραβλέψουμε τι έχουμε?
Θα γυρίσουν κόκαλα από τους τάφους τους αλλά θα το πω, και ας το εννοώ στην βάση του μόνο και όχι στο τελικό αποτέλεσμα.
Έχουμε μια μίξη Λάβκραφτ και Έλλερυ Κουήν.
Ο Σιράϊσι, τα λατρεύει τα θρίλερ. Τη βρίσκει να σου δίνει στοιχεία τώρα, που θα ξαναεμφανιστούν στην ταινία αλλά μια ώρα μετά. Του αρέσει να διαπλέκει την κατάσταση, και να κάνει διαρκείς αποκαλύψεις από φαινομενικά μέχρι τότε άσχετα γεγονότα και ατάκες.
Και το Λαβκραφτικό? (ακούω να με ρωτάτε).
Εκείνο έρχεται από την διαρκή αίσθηση του οτι υπάρχει κάτι απειλητικό, μεταφυσικό, πάνω από το κεφάλι σου, από το οποίο ΔΕΝ ΓΛΥΤΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.
Mε κυνηγάνε πουλιά...ΠΟΛΛΑ πουλιά...Κάτσε να πιάσω τοίχο... |
Αν δεν έχετε δει άλλο έργο του Σιράϊσι, ΜΗΝ δείτε αυτό εδώ ως πρώτο.
Επίσης μην το δείτε αν έχετε δει μόνο το Noroi. H το Grotesque.
Γιατί? Γιατί εκείνα, είναι πιο "σοβαρές" ταινίες, και δεν έχουν μέσα το τυπικό του και περίεργο μαυρότατο χιούμορ. (Εκτός από το φινάλε του Grotesque. Όσοι το έχουν δει, καταλαβαίνουν τι εννοώ).
Ο τυπάκος, κάθεται και γράφει μόνος του τα σενάριά του, και μετά παίρνει πέντε τηλέφωνα, και αρπάει μια κάμερα και τα κάνει ταινίες.
Τον φαντάζομαι να ενοχλεί τους γείτονες από τα γέλια που ρίχνει γράφοντας. Εδώ, έχουμε πάμπολλα WTF???? moments, πολλές φάσεις, πλάνα και ατάκες που σε αφήνουν με την απορία του αν βλέπεις χόρορ ταινία η κωμωδία, ΧΩΡΙΣ να έχει αστεία που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν την ταινία κωμική. Αλλά αν έχεις μια μικρή έστω εξοικείωση μαζί του και αν έχεις χιούμορ, τα βλέπεις μια χαρά.
Είναι γενικά μια ταινία με τα εξής χαρακτηριστικά:
Θρίλερ μεταφυσικού μυστηρίου, μαύρη κωμωδία, με υφέρποντα καλαμπούρια που μόνο αν "ξέρεις" θα πιάσεις, και WTF??? Galore.
Μην ανησυχείτε, στην οθόνη είναι καλύτερο, διαρκεί κλάσμα δευτερολέπτου. Αλλα δείχνει το τι εστί Kôji Shiraishi. Χαμογελάει ρε! ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΕΙ!!! |
Και παρότι το αστείο δεν είναι εγγυημένο αν δεν πιάνεις το χιούμορ του, το extreme WTF???? είναι!!!
Και φτάνουμε Σπώηλερ φρή στο φινάλε.
Το συγκεκριμένο φινάλε της συγκεκριμένης ταινίας μου φέρνει τις εξής εικόνες στο μυαλό.
Τον Σιράϊσι να ξυπνάει τους γείτονες από τα γέλια όταν τόγραφε.
Τον Σιράϊσι να ξυπνάει τους γείτονες από τα γέλια όταν το γύριζε.
Τον Σιράϊσι να ξυπνάει τους γείτονες από τα γέλια όταν το μοντάριζε.
Τον Σιράϊσι να ξυπνάει τους γείτονες από τα γέλια όταν το έβλεπε.
Άπαξ και δείτε την ταινία, θα αισθανθείτε σαν να ήρθε φίλος, να σας ανακοίνωσε τον θάνατο άλλου φίλου, να κλάψατε μαζί μισή ώρα και μετά να σας είπε ότι σας έκανε πλάκα, και να σκασε στα γέλια.
Δεν μπορώ να πω παραπάνω, αλλά προσωπικά, ξύπνησα τους γείτονες από τα γέλια όταν το είδα. Καλή τύχη.
Ειλικρινά δεν ξέρω πως να το προσεγγίσω. Ή θα το λατρέψεις ή θα το μισήσεις, και αυτό ισχύει για όλες τις ταινίες του συγκεκριμένου σκηνοθέτη. Είναι παντελώς ανεπιτήδευτος, και σου δίνει την αίσθηση ότι κάνει γαμάτες ταινίες τρόμου, αλλά σε μερικές, σε κάποιο σημείο το γυρνάει, για να γελάσει ΑΥΤΟΣ μαζί σου. Παρ όλα αυτά, το θριλερικό στοιχείο της συγκεκριμένης ταινίας είναι πολύ καλό, αρκετά πρωτότυπο, και ικανοποιεί. Αλλά την ταινία μπορεί να την λατρέψεις για όλα τα υπόλοιπα. Ή να την μισήσεις. Πραγματικά δεν μπορώ να πω παραπάνω και να παραμείνει σπόηλερ φρή. Στη δική μου λίστα πάντως, αυτή η ταινία, κυρίως λόγω της παράνοιας της, είναι πολύ, μα πολύ κοντά στην κορυφή.
Ακολουθεί, φωτογραφικό παράδειγμα της διαφορετικότητας του σκηνοθέτη!
Σκηνοθέτης ταινιών τρόμου. |
Ο Kôji Shiraishi |
Κι άλλος Σκηνοθέτης ταινιών τρόμου. |
Τρέιλερ δυστυχώς χωρίς υπότιτλους, αλλά θα το πιάσετε το νόημα.
επικη περιγραφη!!!!απο το γελιο και μονον που εριξα διαβαζωντας τα θα την δω την μπαλαφαρα!!!!!οπωσδηποτε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω τη λατρεύω! Κομπλέ με τα επίτηδες κάκιστα εφφέ και την υπερβολή της, και με το φινάλε που σε αφήνει παντελώς μαλάκα. Επειδή σκέφτομαι τον Σιράισι την ωρα του γυρίσματος και ειδικά του μοντάζ, να σκάει στα γέλια με αυτά που φτιάχνει!!!!!!!! :-Ρ
Διαγραφή