Σκηνοθέτης: Victor Zarcoff
Συγγραφέας: Victor Zarcoff
Χώρα: ΗΠΑ
Release: 2016
Runtime: 87 mins
Καταλληλότητα:
Ν. Κορέα: 15Είναι ένας πού χει ένα σπίτι. Αυτός ο ένας, προφανώς και δεν μένει εκεί, αλλά αλλού. Το αλλού στο οποίο μένει αυτός ο ένας, προφανώς δεν έχει ντουσιέρα και τρεχούμενο νερό γιατί ο ένας ζέχνει στην Ραφήνα απο όταν στρίβεις στην Πειραιώς.
Αυτός ο ένας, τοποθετεί τριανταοκτώ χιλιάδες κάμερες στο σπίτι στο οποίο δεν μένει.
Και προφανώς περιμένει να το νοικιάσει.
Η Κλαίρ και ο Ράυαν, είναι ψιλονιόπαντροι. Και με την κοιλιά στο στόμα. Και ψάχνουν σπίτι. Και φυσικά οι προφανώς ευστόχως γραμμένες αγγελίες του ζέχνοντα σπιτονοικοκύρη που χει ένα σπίτι, τους φέρνουν στο δρόμο του.
Και παρότι πρέπει να φοράνε αντιασφυξιογόνο μάσκα παρουσία του, το νοικιάζουν γιατί είναι καλό τσαρδάκι, κομπλέ με την πισίνα του κλπ.
Σχχτρνννφφφτ, αζζζμπλγκκτ |
Φυσικά το χόμπυ του είναι να παρακολουθεί τους αμέριμνους νοικάρηδες σε όλες τις εκφάνσεις της ιδιωτικής τους ζωής, συμπεριλαμβανουμένων και των προσωπικών τους προβλημάτων μεταξύ τους, με το παιδί που έρχεται, ο σύζυγος με την γκόμενα που πηδεί όπου βρεί και πάει λέγοντας.
Και φυσικά εμείς περιμένουμε να δούμε, αν ο μπίχλας θα αρκεστεί στην απλή παρακολούθηση, ή αν θα θελήσει να κάνει και το κατιτίς παραπάνω...
Και φυσικά εμείς περιμένουμε να δούμε, αν ο μπίχλας θα αρκεστεί στην απλή παρακολούθηση, ή αν θα θελήσει να κάνει και το κατιτίς παραπάνω...
Το 13 Cameras ανήκει σε ένα νέο υποείδος, που συνδυάζει Home Invasion και Found Footage.
Άλλα παραδείγματα φέτος, είναι το Hangman και το Ratter. Αυτό εδώ όμως, ΔΕΝ είναι Found Footage. Ξέρουμε οτι ο τύπος παρακολουθεί, τον βλέπουμε να παρακολουθεί, βλέπουμε τι βλέπει, αλλά η όλη ιστορία είναι το να δούμε αυτόν.
Γιατί τέτοια σκατόφατσα έχει να παίξει σε ταινία, από όταν γυρίστηκε το Human Centipede.
H φάτσα του Neville Archambault δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με του Dieter Laser, αλλά σε μέτρηση σκατοφατσιάς, χτυπάνε αμφότεροι τίλτ.
Το Human Centipede που λέτε, προσωπικά μου φάνηκε μια εξαιρετικά κακοφτιαγμένη μαλακία, με ένα πολύ πιασάρικο και πρωτότυπο θέμα, το οποίο ήταν όμως παντελώς ηλίθιο.
Αλλά το ηλίθιο στον τρόμο, είναι στανταράκι, όσο αυτοί που έντρομοι ακούνε ένα θόρυβο πίσω τους, γυρνάνε σιγά σιγά να δούνε, παρά να το κόψουν στο πόδι και όπου βγάλει.
Αξίζει όμως τον κόπο να το δείς, ΜΟΝΟ για την σκατόφατσα του Dieter Laser, ο οποίος σημειωτέον, είναι και λίγο χειρότερος ηθοποιός ακόμα και απο τον Κηάνου Ρήβς.
Άλλα παραδείγματα φέτος, είναι το Hangman και το Ratter. Αυτό εδώ όμως, ΔΕΝ είναι Found Footage. Ξέρουμε οτι ο τύπος παρακολουθεί, τον βλέπουμε να παρακολουθεί, βλέπουμε τι βλέπει, αλλά η όλη ιστορία είναι το να δούμε αυτόν.
Γιατί τέτοια σκατόφατσα έχει να παίξει σε ταινία, από όταν γυρίστηκε το Human Centipede.
H φάτσα του Neville Archambault δεν έχει καμμιά απολύτως σχέση με του Dieter Laser, αλλά σε μέτρηση σκατοφατσιάς, χτυπάνε αμφότεροι τίλτ.
Ζγκκκντφφτσσσ, γκκκκ |
Αλλά το ηλίθιο στον τρόμο, είναι στανταράκι, όσο αυτοί που έντρομοι ακούνε ένα θόρυβο πίσω τους, γυρνάνε σιγά σιγά να δούνε, παρά να το κόψουν στο πόδι και όπου βγάλει.
Νόμισες θα μου πάρεις το βραβείο σκατοφατσιάς βρωμερό σκουλήκι? |
Εδώ, έχουμε κάτι παρόμοιο.
Μόνο και μόνο για την σκατόφατσα και την μπίχλα του Neville Archambault, αξίζει να δεις την ταινία.
Και αν δεν είσαι και πολύ ψείρας, θα ξεπεράσεις την παντελή έλλειψη σεναρίου, διαλόγων, αληθοφάνειας, συνοχής, πλοκής και δράσης.
Μόνο και μόνο για την σκατόφατσα και την μπίχλα του Neville Archambault, αξίζει να δεις την ταινία.
Και αν δεν είσαι και πολύ ψείρας, θα ξεπεράσεις την παντελή έλλειψη σεναρίου, διαλόγων, αληθοφάνειας, συνοχής, πλοκής και δράσης.
Ο σκηνοθέτης Victor Zarcoff, μας έρχεται από το πουθενά. Αυτή η ταινία είναι το ντεμπούτο του, και στο σενάριο. Δεν ξέρουμε αν έχει περγαμηνές και τι είναι αυτές. Ξέρουμε μόνο το εξής: Τεχνικά, δεν τα πήγε άσχημα, τα πλαναρίσματά του είναι καλά χωρίς νεκρές γωνίες και χασίματα δράσης, και ο μονταζιακός του ρυθμός μια χαρά.
Σε όλα τα άλλα είναι που χάνει.
Μιλάμε συχνά για σενάρια που έχουν κενά, ή για σενάρια με τα οποία μπορείς να σουρώσεις μακαρόνια.
Αυτό εδώ, δεν έχει κενά.
Αυτό εδώ, ΕΙΝΑΙ ένα τεράστιο κενό, με λίγο υπόλειμμα σεναρίου εδώ κι εκεί.
Όπως ας πούμε, έχουμε ένα ζευγάρι λέει με οικογενειακά προβλήματα. Εμείς όμως, μέχρι να ΜΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ ΣΕ ΑΤΑΚΑ, έχουμε δει ένα ζευγαράκι αγαπημένο, που κάνει πλακίτσες συνέχεια.
Εχουμε και πολλά άλλα που δεν μπορώ να πω γιατί θα σποηλεριάσω κατά κόρον.
Με λίγα λόγια, ο τύπος, έγραψε ένα σενάριο και ξέχασε να βάλει μέσα τα ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ευκόλως εννοούμενα, νομίζοντας ότι θα μπορέσει να τα δείξει με εικόνα και δράση, πράγμα που δεν έγινε ποτέ.
Ενα όμως υπερβολικά σημαντικό, θα πρέπει να το αναφέρω.
Οταν στην αρχή τους δείχνει ο μπίχλας το σπίτι, τους δείχνει και μια πόρτα ώς ντουλάπα.
Εχουν λοιπόν μετακομίσει τα παιδιά μας, και έχει περάσει σα να λέμε ένας μήνας.
Σε όλα τα άλλα είναι που χάνει.
Μιλάμε συχνά για σενάρια που έχουν κενά, ή για σενάρια με τα οποία μπορείς να σουρώσεις μακαρόνια.
Αυτό εδώ, δεν έχει κενά.
Γκκκρρρ Γκρρρ ζμπππλφφτ. |
Αυτό εδώ, ΕΙΝΑΙ ένα τεράστιο κενό, με λίγο υπόλειμμα σεναρίου εδώ κι εκεί.
Όπως ας πούμε, έχουμε ένα ζευγάρι λέει με οικογενειακά προβλήματα. Εμείς όμως, μέχρι να ΜΑΣ ΤΟ ΠΟΥΝ ΣΕ ΑΤΑΚΑ, έχουμε δει ένα ζευγαράκι αγαπημένο, που κάνει πλακίτσες συνέχεια.
Εχουμε και πολλά άλλα που δεν μπορώ να πω γιατί θα σποηλεριάσω κατά κόρον.
Με λίγα λόγια, ο τύπος, έγραψε ένα σενάριο και ξέχασε να βάλει μέσα τα ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ ευκόλως εννοούμενα, νομίζοντας ότι θα μπορέσει να τα δείξει με εικόνα και δράση, πράγμα που δεν έγινε ποτέ.
Ενα όμως υπερβολικά σημαντικό, θα πρέπει να το αναφέρω.
Οταν στην αρχή τους δείχνει ο μπίχλας το σπίτι, τους δείχνει και μια πόρτα ώς ντουλάπα.
Εχουν λοιπόν μετακομίσει τα παιδιά μας, και έχει περάσει σα να λέμε ένας μήνας.
Σε μιά φάση ζητάει η γκαστρωμένη ένα σφυρί και ένα καρφί για να κρεμάσει ένα κάδρο.
Ο σύζυξ τσινάει γιατί τα έχει ακόμα σε κούτες και δεν ξέρει που.
Πάει λοιπόν γκρινιάζοντας να τα βρει, και πάει να ανοίξει ΕΚΕΙΝΗΝ την πόρτα που τους είχε δείξει στην αρχή ο τύπος.
Και είναι κλειδωμένη. Και αναρωτιούνται γιατί. Και ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ.
Αν δεν την άνοιξαν ποτέ λοιπόν, (πράγμα πανηλίθιο) ΓΙΑΤΙ ΠΑΕΙ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ ΤΩΡΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΣΦΥΡΙ ΕΚΕΙ???
Ακόμα χειρότερα. ΔΕΝ είναι ντουλάπα. Αλλά έχει σκαλιά προς τα κάτω ενώ ο μπίχλας τους έχει πει ότι ΔΕΝ υπάρχει κελλάρι ή σοφίτα εξ αρχής.
Και μέχρι τέλους του έργου, ενώ ΞΕΡΟΥΝ ότι είναι εκεί τα σκαλιά, ΚΑΝΕΙΣ τους δεν κατεβαίνει να δει ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΚΑΤΩ.
Ο σύζυξ τσινάει γιατί τα έχει ακόμα σε κούτες και δεν ξέρει που.
Πάει λοιπόν γκρινιάζοντας να τα βρει, και πάει να ανοίξει ΕΚΕΙΝΗΝ την πόρτα που τους είχε δείξει στην αρχή ο τύπος.
Αγάπη, αυτή η πόρτα ήταν εδώ όλον τον τελευταίο μήνα? Μήπως την τοποθέτησες μόλις? Δεν την θυμάμαι. Ας μην κοιτάξουμε μέσα. Αστο για το άλλο εξάμηνο. |
Αν δεν την άνοιξαν ποτέ λοιπόν, (πράγμα πανηλίθιο) ΓΙΑΤΙ ΠΑΕΙ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ ΤΩΡΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΣΦΥΡΙ ΕΚΕΙ???
Ακόμα χειρότερα. ΔΕΝ είναι ντουλάπα. Αλλά έχει σκαλιά προς τα κάτω ενώ ο μπίχλας τους έχει πει ότι ΔΕΝ υπάρχει κελλάρι ή σοφίτα εξ αρχής.
Και μέχρι τέλους του έργου, ενώ ΞΕΡΟΥΝ ότι είναι εκεί τα σκαλιά, ΚΑΝΕΙΣ τους δεν κατεβαίνει να δει ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΚΑΤΩ.
Σε αυτό το σημείο της ταινίας, που είναι και αρκετά αρχή, έκανα μια πεντάλεπτη παύση για να γελάσω με λυγμούς, και μετά, ξαναξεκινώντας ήταν αδύνατον να πάρω την ταινία στα σοβαρά. Τα σεναριακά κενά, οι ασυνέχειες, ασυνέπειες και γενικώς μαλακίες συσσωρεύονταν, μέχρι το φινάλε.
Το περίεργο είναι ότι κοιτώντας μεγάλα και έγκυρα σάιτ, είδα βαθμολογίες που με έβγαλαν από τα ρούχα μου, με έκαναν να τριγυρίσω γυμνός το τετράγωνο, και εντέλει να συλληφθώ για προσβολή της δημοσίας αιδούς και αισθητικής και να σας γράφω τούτες δω τις γραμμές από τη στενή.
Το αποδίδω σε έναν και μόνο λόγο, που ακούει στο όνομα Neville Archambault.
Ο ρόλος ένα τίποτα, η ερμηνεία μηδενική, απλά κοιτάει με ηλίθιο βλέμμα, αλλά η παρουσία του είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.
Η ταινία θα μας μείνει, όσο μας έμεινε και το Human Centipede παρότι το θέμα της δεν είναι τόσο πιασάρικο ή περίεργο.
Αλλά θα μας μείνει λόγω φάτσας.
Σιγά τα ωά, αλλά ό,τι υπάρχει, εμείς το βάζουμε.
Ετσι κι εδώ, καθότι δεν πηδιέται η γκαστρωμένη φυσικά, είπε ο έξυπνος σεναριογράφος να χώσει και μια σκηνούλα δύο, να πέσει κανα βυζί, κανα κωλομέρι, για να κυκλοφορήσει κανα σκρίνσωτ που μπορεί να φέρει καναν πελάτη.
Οπότε κι εμείς, του κάνουμε τη χάρη.
Αζζζμπρρρμχρφτ και Όσκαρ Μουγκρητού. |
Το αποδίδω σε έναν και μόνο λόγο, που ακούει στο όνομα Neville Archambault.
Ο ρόλος ένα τίποτα, η ερμηνεία μηδενική, απλά κοιτάει με ηλίθιο βλέμμα, αλλά η παρουσία του είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.
Η ταινία θα μας μείνει, όσο μας έμεινε και το Human Centipede παρότι το θέμα της δεν είναι τόσο πιασάρικο ή περίεργο.
Αλλά θα μας μείνει λόγω φάτσας.
Χρρρμμμφτχρρρ |
Σιγά τα ωά, αλλά ό,τι υπάρχει, εμείς το βάζουμε.
Ετσι κι εδώ, καθότι δεν πηδιέται η γκαστρωμένη φυσικά, είπε ο έξυπνος σεναριογράφος να χώσει και μια σκηνούλα δύο, να πέσει κανα βυζί, κανα κωλομέρι, για να κυκλοφορήσει κανα σκρίνσωτ που μπορεί να φέρει καναν πελάτη.
Οπότε κι εμείς, του κάνουμε τη χάρη.
Μπρρρρμπλλλντρμπλλλλλντρ |
Η ταινία είναι απλά κάκιστη. Και δεν πληροί καν τις προϋποθέσεις για διπλή βαθμολογία όπως είχαμε κάνει στο Lake Eerie. Όπου βαθμολογήθηκε και για την μηδενική της καλλιτεχνική αξία με σχεδόν μηδέν, αλλά και για για τα γέλια που ρίξαμε με τις απέλπιδες προσπάθειές της να μας τρομάξει με σχεδόν άριστα. Όχι, εδώ η ταινία είναι απλά κάκιστη και ο βαθμός της υπολογίζει μόνο αυτό.
ΠΑΡ 'ΟΛΑ ΑΥΤΑ...
Δείτε την.
Δείτε την γιατί τέτοιες φάτσες όπως του μπίχλα σπιτονοικοκύρη δεν εμφανίζονται κάθε μέρα.Δείτε την γιατί η φάτσα του και μόνο, ίσως να αρκεί για να περάσετε ασχολίαστα όλα τα άλλα τρελλά ελαττώματα της ταινίας.
Δείτε την γιατί όπως και με το Human Centipede, παρότι κάκιστα αμφότερα, είναι μια ταινία που πρέπει να την έχεις δει, έστω για το πόσο κακή είναι.
Σατάπ εντέικ μαημάνι! Θα τηνε κατεβάσω. ΘΑΤΗΝΕΚΑΤΕΒΑΣΩ ΚΕΘΑΤΗΝΕΔΏ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντωμεταξυ μου θύμισες ιστορία για ανάρτηση. Νάσαι καλά.
Και αυτό θα θελήσεις να κάμεις εσύ. Στανταράκιον!!!
Διαγραφή