Σκηνοθέτης: Branden Kramer
Συγγραφέας: Branden Kramer
Χώρα: ΗΠΑ
Budget: $ 500,000
Release: 2016
Runtime: 80 mins
Καταλληλότητα:
ΗΠΑ: R
Βρεττανία: 15
Σιγκαπούρη: 18
Αυστραλία: 15
H Έμμα είναι μια συμπαθητικούλα ομορφούλα πλην αρκούντως κοινοτυπούλα φοιτητριούλα, που έχει έρθει στην ΝιουΓιορκΣιτιούλα για να πάρει επιτέλους εκείνο το πούστικο το δίπλωμα να γυρίσει στο κωλοχώρι της, να αρμέγει τις γελάδες ως επιστήμων.
Σχωρνάτε με, παρεσύρθην.
Η Έμμα είναι μια φοιτήτρια στην Νέα Υόρκη λοιπόν. Δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο πάνω της πλην του ότι είναι η εμμονή ενός χάκερ, που έχει χακέψει άπασες τις ηλεκτρονικές της συσκευές, από κινητό και λαπιτόπι έως δονητή και τοστιέρα, και την παρακολουθεί νυχθημερόν.
Και κάπου εδώ τελειώνει η περιγραφή της υπόθεσης. Αυτό είναι.Το πλάνο που κάνει τους πατουσολάγνους να σπάνε τις οθόνες τους. |
Το μόνο που μένει να δούμε, είναι το αν ο εμμονικός χάκερ θα αρκεστεί στην παρακολούθηση του αντικειμένου του πόθου και πάθους του, ή θα θελήσει να πάει απο κεί καμμιά μέρα ή νύχτα, και να της ξηγήσει κατ'ιδίαν, πως χακέρνεις το κεντρικό σάϊτ της Τράπεζας της Ελλάδος και κάνεις εξαγγελία ολικής διαγραφής οφειλών δανείων κάθε μορφής.
Α! Και επίσης τι εστί βερικοκί δεκαπεντάιντσο ντίλντο.
Ράττερ λέει, είναι νέος όρος. Κανονικά σήμαινε εξολοθρευτής ποντικιών, ή το όνομα δινόταν σε σκυλιά που εκπαιδεύονταν για αυτήν ακριβώς τη χρήση. Μεταφορικά, πήγαινε και στο προδότη δοσίλογο κλπ (βλέπε "You dirty Rat") και λοιπά.
Πλέον, σημαίνει αυτός ακριβώς ο προαναφερθείς χάκερ.
Πλάνο απο χακεμένο πόμολο ντουλάπας. |
Αυτό βλέπουμε και στην ταινία, αν και στα πρώτα 5 λεπτά προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί βλέπουμε τα πλάνα που βλέπουμε.
Οι με αδύνατα στομάχια ένεκα κουνήματος κάμερας, μην ανησυχείτε.
Ο τυπάκος έχει χακέψει λάπτοπ, το οποίο η φοιτητριούλα μας αφήνει μονίμως με ανοιχτό καπάκι, και ο μεγαλύτερος όγκος της ταινίας είναι πλάνα από κει.
Εχει χακέψει όμως και το ΑηΦώνι της νεαράς, με αποτέλεσμα να βλέπουμε πλάνα απο πολύ περίεργες γωνίες. Λίγα όμως.
Πλάνο απο χακεμένο παραθυρόφυλλο. |
Αν το ψειρίσεις ρεαλιστικά, βλέπεις ότι οι γωνίες είναι πολλές φορές λάθος, μιας και ένα πλάνο από λάπτοπ, θα έπρεπε να έχει την κάμερα αρκετά χαμηλότερα αλλά αυτό είναι απλά ηλίθια λεπτομέρεια για ψείρες. (σαν κι εμένα)
Εχει όμως και πολλά πλάνα κανονικά τραβηγμένα από την κάμερα του τηλεφώνου, είτε μπροστινή είτε πίσω, με αρτιότατης πρωτοτυπίας αποτελέσματα.
Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης και συγγραφέας της ταινίας, Branden Kramer, είχε κάνει με την παρέα του το 2012, μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο Webcam.
Aπό εκείνη την επτάλεπτη ταινιούλα με ακριβώς το ίδιο θέμα προήλθε και αυτή εδώ η μεγάλου μήκους βερσιόν.
Πλάνο απο χακεμένο χρησιμοποιημένο προφυλακτικό. |
Το "μεγάλου" το χρησιμοποιώ ελεύθερα μιας και αν αφαιρέσεις τίτλους, η ταινία είναι περίπου μιά ώρα και οκτώ λεπτά. Αλλά αυτό είναι σύνηθες σε μεταφορές από μικρού μήκους.
Καταλήγουμε λοιπόν, στο ότι ο τρόπος που είναι γυρισμένο και δοσμένο, είναι υπερπρωτότυπος. Χωρίς αμφιβολία.
Απο κεί και πέρα?
Το χάος.
Έχεις ήδη δει στο τρέϊλερ, δεν είναι σπόϊλερ αν πούμε ότι ο Ραττάκος δεν αρκείται στο να βλέπει. Το τι ακριβώς θέλει να κάνει ή κάνει, θα το δείτε άπαξ και δείτε την ταινία.
Πλάνο απο χακεμένο φακελάκι στέβιας. |
Είδαμε ήδη φέτος το Hangman και το 13 Cameras με παρόμοια θέματα, και περιμένουμε ήδη καναδυό ακόμα φέτος.
Ενδιαφέρον έχει?
Πλάνο απο χακεμένο σώβρακο απλωμένο στο καλοριφέρ. |
Ε, λοιπόν, ΔΕΝ τα ξεπέρασε.
Η ταινία είναι όπως και το Hangman, με ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα αρχή, με μια καταπληκτική ιδέα, που περιμένεις εναγωνίως να δεις πως θα εξελιχθεί, αλλά μένεις με το ποπ κόρν στο χέρι, μεσοπέλαγα περιμένοντας να γίνει κάτι.
Οχι δεν είναι τόσο βαρετό όσο ακούγεται, αλλά εγώ περίμενα περισσότερα. Περίμενα να έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει το εγγενές ελάττωμα του σεναρίου. Την επανάληψη και έλλειψη κλιμάκωσης που χαρακτήριζε και το Hangman.
Δυστυχώς όμως όχι.
Και οι δύο ταινίες, είναι να πάρεις τα δέκα πρώτα λεπτά τους, και τα δέκα τελευταία και να τις ξανακάνεις μικρού μήκους.
Ετσι, έχεις αποφύγει μια ώρα επανάληψης των ιδίων πραγμάτων ακριβώς, χωρίς αλλαγές και χωρίς κλιμάκωση, που τελικά απλά σε κάνουν να βαριέσαι.
Βέβαια, την έχω δει κάμποσες βδομάδες τώρα και η μνήμη μου έχει διαγράψει τα βαρετά από μέσα, με αποτέλεσμα να την θυμάμαι καλύτερη από όσο ΞΕΡΩ ότι είναι.
Και το θέμα και η σκηνοθετική προσέγγιση εξακολουθούν να είναι κορυφαίας πρωτοτυπίας.
Αλλά η ταινία ως ταινία, δεν πιάνει πάνω από τη βάση.
Βλέποντας αρχικά την ταινία, σκεφτόμουν το εξής: Οτι ευτυχώς δεν έβαλαν καμμιά γκομενάρα να κυκλοφορεί με τα σώβρακα μέσα στο σπίτι, και η ταινία πήγαινε αναπόφευκτα αλλού.
Θα ήταν τεράστιο φάουλ.
Η Ashley Benson που δεν ήξερα, μου φάνηκε μια πολύ καλή επιλογή, ομορφούλα, αλλα νορμάλ κοπελλίτσα, όχι κανα γκομενίδι μεγάλης ολκής που να κάνει την ταινία τσόντα.
Μετά έψαξα να βρώ φωτογραφίες της, και κατέληξα να αναρωτιέμαι αν τελικά η προφανής επιλογή να την κάνουν κατα βάση ασχημότερη απ όσο είναι, ήταν τελικά σωστή!!!
Ενα πρωτότυπο θέμα, μια εξαιρετικά πρωτότυπη αισθητική προσέγγιση, μια πάρα πολύ πρωτότυπη τεχνική, και κινηματογραφιστικά και αφηγηματικά. Ενα σενάριο όμως που είναι τραβηγμένο χρονικά από τα μαλλιά, και μια δράση που είναι τόσο επαναλαμβανόμενη όσο οι εξαγγελίες ότι του χρόνου θα έχουμε βγει από το μνημόνιο.
Κόστος ενοικίου κάμερας: $0. Τα υπόλοιπα στην τσέπη. |
Οπότε σας παραθέτουμε, μετά το τρέϊλερ, και την ορίτζιναλ μικρού μήκους ταινία, να την δείτε και να αποφασίσετε και μόνοι σας.
Για μάς η ταινία παρά την υπερπρωτότυπη προσέγγιση, χάνει σε όλα τα άλλα, ειδικά στην αφήγηση που δεν καταφέρνει να μην γίνει σε σημεία βαρετή και επαναλαμβανόμενη.
Σημειωτέον βέβαια οτι αυτά τα ελαττώματα ΔΕΝ τα έχει η μικρού μήκους, που αξίζει όντως να την δείτε, και χωρίς φόβο για σπόϊλερ μιας και το θέμα ολόκληρο περιγράφεται και στο τρέϊλερ.
Η ταινία αξίζει τον κόπο αν όχι να την δείς, τότε να την έχεις δεί.
Έτσι για να έχεις γνώμη όταν κάτι πρωτότυπο εμφανίζεται, κι ας θέλει το χρόνο του για να ωριμάσει και να ανθίσει, έτσι όπως σίγουρα θα γίνει και με αυτό το υποείδος αν συνεχίσει.
Το τρεϊλεράκι μας
Και το "Webcam" η original μικρού μήκους ταινία.
Δωσατε ρεστα στις λεζαντες των φωτογραφιων!
ΑπάντησηΔιαγραφήEυχαριστώμεν τα μάλα. Βασικά.... Γι αυτό το πρωτοκάμαμε το πλόνγκ. Η όποια κριτική ήρθε μετά για να μην ειναι μονο φωτογραφιούλες. :-p
Διαγραφή